آخرین الزامات ، برنامه ها و سیاست های آموزش وپرورش استان یزد در سال تحصیلی 99-98 بررسی شد

مدیرکل ، اعضای شورای معاونین و روسای آموزش وپرورش شهرستان ومناطق استان یزد آخرین الزامات ، سیاست ها ، برنامه ها ، وضعیت فضاهای آموزشی و نیروی انسانی استان را بررسی کردند .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد دراین نشست با تبریک آغازسال تحصیلی از تمامی اعضای ستاد پروژه مهر استان یزد، کارگروه های ستادی ، شهرستانی و دست اندرکاران مدارس برای فراهم آوردن زمینه بازگشاهی هرچه باشکوه تر و پرنشاط مدارس قدردانی کرد.

"عباسعلی دانافر " با یادآوری انتظارات ، برنامه ها و سیاست های آموزش وپرورش استان درسال تحصیلی پیش رو گفت : نماز ، قرآن و عترت از اولویت های است که دردستگاه تعلیم وتربیت غفلت از آن به هیچ عنوان پذیرفته نیست و دراین راستا بر تلاش همه عوامل تعلیم وتربیت برای برپایی نماز اول وقت ، فراهم نمودن زمینه انس هرچه بیشتر دانش آموزان با قران کریم ، آشنا سازی آنان بااهل بیت وسنت وسیره معصومین ، توجه به نمازخانه ها و وضوخانه های مدارس تاکید می گردد.

"دانافر" توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی و ایفای نقش معلمان به عنوان یک مربی برای تربیت دانش آموزان در طراز جمهوری اسلامی را ازاهداف تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دانست که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تحرک بدنی دانش آموزان از الزاماتی است که همواره باید بر آن تاکید کرد افزود : بارونق فعالیت‌های ورزشی درمدارس همچون المپیادهای ورزشی ؛ ورزش صبحگاهی ، مدرسه پویا، مدرسه قهرمان و سایر طرح‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت، زمینه تحرک هرچه بیشتر دانش آموزان به ویژه دختران را فراهم آورید.

دانافر توجه ویژه به مدارس کمتر برخوردار، مدارس شبانه روزی، مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی را زمینه ساز تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود : مدرسه کانون تعلیم و تربیت و مهمترین رکن آموزش و پرورش است فلذا محوریت مدارس را همواره مد نظر داشته باشیم و برای تعالی وتحقق شعار مدرسه محوری ازهیچ کوششی دریغ نورزیم .

دبیرشورای آموزش وپرورش استان یزد با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای آموزش وپرورش گفت: این شورا عالی ترین شورای مشورتی وبرنامه ریزی درآموزش وپرورش است که با تعامل با سایر مسئولان استانی وشهرستانی ، حرکت آموزش وپرورش درجهت تحقق اهداف تعلیم وتربیت را سرعت می بخشد .

"دانافر" از روسای آموزش و پرورش خواست با فعال کردن کارگروههای این شورا ، تدوین دستورات مهم وتاثیرگذار وتشکیل منظم جلسات زمینه بهرمندی از این فرصت والا را فراهم آورند.

این مسئول بهره برداری از ظرفیت های درون و برون سازمانی در آموزش و پرورش رایک امر حیاتی برشمرد و گفت : تعامل هرچه بیشتر مدیران دستگاه تعلیم و تربیت با مسئولان محلی، ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران ، روسای سایر دستگاهها می تواند حرکت برنامه های دستگاه تعلیم وتربیت را سرعت بخشد.

وی نظارت را برایمنی مدارس را خواستارشد و گفت : حضور مستمرفیزیکی شما و کارشناسان درجای جای مدارس و رفع نواقص احتمالی می تواند تضمینی برحفظ سلامت دانش آموزان باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد ایمنی رفت و آمد دانش آموزان را یک موضوع حیاتی خواند که باجان فرزندان این سرزمین بستگی دارد و افزود : با جلب نظر اولیا، نظارت برسرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی ، توجیه و آموزش دانش آموزان و همراهی با عوامل انتظامی و راهور تاسرحد ممکن برای حفظ سلامت و ایمنی ایاب و ذهاب دانش آموزان تلاش کنیم.

وی رعایت صرفه جویی ، دقت و وسواس درهزینه کرد بیت المال ،اصلاح فرایندها برای تسریع درپرداخت ها و لحاظ نمودن حداکثر شفافیت درامورمالی را از الزاماتی برشمرد که در امور مالی آموزش و پرورش باید به آن توجه داشت .

"دانافر" با تصریح این موضوع که "هرگونه آزمون و کتاب کمک درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است افزود : در مقطع متوسطه نیزهیچ مدرسه ای حق ندارد دانش آموزان را به خرید کتاب کمک درسی اجبار کند.

وی امسال را سال توجه بیشتر به آموزش ابتدایی به منظور ارتقا کیفیت مهارت خواندن ومهارت نوشتن دانست و گفت : سعی خواهیم کرد کیفیت را دراموزش وپرورش ارتقا دهیم وشادی ونشاطی درمدارس حاکم باشد که با حفظ ارزشها همراه است .

این مسئول بر جذب حداکثری درمقطع پیش دبستانی تاکید کرد و گفت : رویکرد پیش دبستانی به سوی رشد خلاقیت همراه با بازی محوری خواهد بود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با توجه به اهمیت و جایگاه انجمن اولیا ومربیان به عنوان یکی ازارکان مدرسه از مدیران خواست دراولین فرصت با تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان به بررسی باور والدین نسبت به مطالبات خود از آموزش و پرورش بپردازند.

"دانافر" با یادآوری این نکته که براستی والدین چه انتظاری ازمدارس دارند ؟ فرزندانشان را تک ساحتی می خواند یا چند ساحتی ؟ از مدارس خواست درکارگاه های آموزشی توقعات اولیا از مدارس را مورد موشکافی و کنکاش قرار دهند.

وی درادامه از مدیران وروسای شهرستانها خواست زمینه بهره مندی حداکثری از ظرفیت های خبرگزاری پانا را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش بایادآوری نقش خبرگزاری دانش آموزی پانا در تربیت اجتماعی دانش آموزن گفت : عضویت و آموزش مهارت خبرنگاری نمودی از تحقق سند تحول بنیادین است.

دانافر بهره برداری حداکثری ازاین همه پتانسیل وانرژی برای اطلاع رسانی در آموزش و پرورش را یک فرصت خواند و برزمینه سازی تحقق شعار هر مدرسه یک خبرنگار تاکید نمود.

وی از روسا خواست با مطالبه گری از خبرنگاران پانا بستر حضور آنان را در تمامی برنامه های آموزش وپرورش فراهم کنند وهیچ مراسم وبرنامه ای بدون حضور خبرنگاران پانا نباشد.

"عباسعلی دانافر" درپایان برتوسعه مشارکت های مردمی تاکید کردو با سپاس ازهمه خیرین نیکوکاراستان که آموزش وپرورش را درزمینه های مختلف به ویژه امر مقدس مدرسه سازی یاری داده اند افزود : جذب کمک های خیری و ارتقای مشارکت های مردمی یک ضرورت است و ما بسیارجدی تلاش می کنیم تا ازاین ظرفیت والا نهایت بهره مندی را داشته باشیم .

بررسی آخرین وضعیت فضای آموزشی ، نیروی انسانی و بررسی اقدامات انجام شده برای حذف مدارس خشتی و بخاری های نفتی ، ارائه برنامه های پیش رو در زمینه های فرهنگی ، هنری ، تربیتی ، بهداشت ، سلامت ، تربیت بدنی ، مالی واداری از دیگر مباحث این نشست 5 ساعته بود .

 

آدرس کوتاه: