حداقل کردن حداکثر

رویکرد مهارت محوری در مدارس حاکم شود

مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد مهارت محوری از جمله برنامه های اصلی مدارس غیردولتی است که به صورت جد دنبال می شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، مجید طهرانیان روز چهارشنبه در نشست با موسسان مدارس غیردولتی و روسای ادارات آموزش و پرورش استان یزد گفت : نظام آموزش و پرورش از مسیر نظری محور بودن باید به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند؛ اگر قرار باشد نسل آینده نتیجه خوبی بگیرند این امر از طریق مهارت محوری محقق می شود.

طهرانیان یکی از ارکان سند اموزش و پرورش را آموزش مهارت در مدارس ذکر کرد و گفت: مدارس غیر دولتی باید در "مهارت آموزی" پیشتاز باشند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برگزاری جشنواره تجربیات برتر در مدارس غیر دولتی خبر داد.

طهرانیان افزود: درصد افزایش میانگین شهریه ها در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت است.

وی میزان افزایش شهریه در پیش دبستانی را حداکثر 22.4 و حداقل 14.4 بیان و اظهار کرد: این میزان افزایش در دوره ابتدایی حداکثر 22.4 و حداقل 15.4 ، متوسطه اول حداکثر 23 و حداقل 12.3 و متوسطه دوم حداکثر 20.6 و حداقل 11.1 است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه استان یزد در زمینه میزان افزایش شهریه در پیش دبستانی ، ابتدایی ، متوسطه اول و دوم در کشور به ترتیب 6، ۱۲ ، 6 و 2 اعلام کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: مدارس غیر دولتی به عنوان بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند.

"عباسعلی دانافر" افزود: ظلم است نگاه به مدارس غیر دولتی نگاه اقتصادی و سودجویانه باشد زیرا اگر این نگاه بود موسسان این مراکز در حوزه تعلیم و تربیت وارد نمی شدند.

وی اظهار کرد:هدف سند تحول بنیادین تبدیل آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این سند تربیت دینی و اخلاقی- تربیت سیاسی و اجتماعی- تربیت زیستی و بدنی- تربیت هنری و زیبا شناختی- تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناوری ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت.

آدرس کوتاه: